УРОК
Поняття «форми»
використовується щодо навчання в двох варіантах — як форма навчання і як форма
організації навчальної діяльності. У загальній дидактиці прийнято розрізняти
конкретні форми навчання учнів за такими ознаками:
1)кількість учасників
спільної діяльності — індивідуальна, групова, фронтальна, колективна, парна
робота (остання характерна і для інформатики);
2)роль учасників
навчального процесу (хто управляє — вчитель або учень).
На вибір організаційних
форм впливає і зміст навчання, база знань учнів і вчителя, досвід діяльності та
ін. Індивідуальна форма навчання передбачає взаємодію вчителя з одним учнем
(репетиторство, тьюторство, консультації та ін.).
У групових формах
навчання учні працюють в групах, які складаються на різних основах.
Фронтальне навчання
передбачає роботу вчителя з цілим класом в єдиному темпі й із спільними
задачами. Колективна форма навчання відрізняється від фронтальної тим, що учні
класу розглядаються як цілісний колектив зі своїми лідерами і особливостями
взаємодії.
У парному навчанні
основна взаємодія відбувається між двома учнями, які можуть обговорювати
задачу, здійснювати взаємонавчання або взаємоконтроль.
|